Szkoła Podstawowa w Toporzysku im. Jana Kochanowskiego

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI DZIAŁANIA INNOWACYJNEGO PT. „ROZWIJANIE KOMPETENCJI PRZYRODNICZYCH”

W roku szkolnym 2017/2018 w Szkole Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Toporzysku zostało wdrożone działanie innowacyjne pt. ,,Rozwijanie kompetencji przyrodniczych”.

     Działanie realizowane było podczas zajęć z przyrody, koła przyrodniczego w wymiarze 1 godziny tygodniowo oraz warsztatów przyrodniczych, wycieczek terenowych i Festiwalu Nauki.

Odbiorcami byli wszyscy uczniowie klasy IVa i IVb – 33 osoby. Zajęcia prowadzone były przez Agnieszkę Kalembę oraz Katarzynę Jankoś.

      Uczniowie na pierwszych zajęciach zapoznali się z propozycjami nauczycieli dotyczących realizacji działania innowacyjnego i terminami, jak również uczniowie sami przedstawili swoje propozycje odnośnie planowanych form.

     Głównym celem było rozwijanie u dzieci kompetencji przyrodniczych. Podczas zajęć dzieci nabyły umiejętność współdziałania w grupie, rozwijały logiczne myślenie, argumentowanie oraz uczyły się szukania różnych dróg rozwiązywania problemów. Nabywały umiejętności wnikliwego obserwowania zmian zachodzących w świecie, posługując się przyrządami do prowadzenia obserwacji.

     Uczniowie brali udział w warsztatach prowadzonych przez pracowników Urzędu Marszałkowskiego dotyczących takich tematów jak: Znaczenie pszczół dla działalności gospodarczej i zdrowia człowieka, Skrzydlaci łowcy, Ryby znane i nieznane. Szczególnym zainteresowaniem cieszył się Festiwal Nauki, który przygotowali uczniowie II oraz III Gimnazjum. Dzieci mogły samodzielnie eksperymentować i brać udział w niecodziennych pokazach. Festiwal ten miał na celu wyjaśnić mechanizm działania procesów zachodzących w otaczającym nas świecie, z którymi spotykamy się na co dzień.

Etapem kończącym działanie innowacyjne była wycieczka do Babiogórskiego Parku Narodowego połączona z warsztatami terenowymi oraz konkurs wiedzy.

     Działania te miały na celu wszechstronny rozwój ucznia, który w dzisiejszym świecie wymaga zróżnicowanych i atrakcyjnych bodźców, jako alternatywy dla cyfrowego świata. Dodatkowo, działania te stworzyły możliwość zainteresowania naukami przyrodniczymi, pomogły w praktycznym wykorzystaniu zdobytej wiedzy i umiejętności oraz przyczyniły się do wzrostu kompetencji pracy w grupie.

 

   Zajęcia były bardzo atrakcyjne dla uczniów, co wynika z przeprowadzonych rozmów. Działanie innowacyjne przyniosło oczekiwane efekty pracy. Przewidywana jest kontynuacja tych działań w ramach nauczania biologii i geografii w klasie V.

Przejdź do fotogalerii

Polecane strony

      MEN

Kuratorium Oświaty
Parafia w Toporzysku
Inspektor Ochrony Danych

Dariusz Kozłowski

e-mail: dariusz.kozlowski@cbi24.pl

Dziennik

Farmona

Zakończenie Roku Szkolnego Za:

Licznik odwiedzin

232890
DzisiajDzisiaj8
W tym miesiącuW tym miesiącu1273
WszystkieWszystkie232890

Projekty, programy i akcje