Szkoła Podstawowa w Toporzysku im. Jana Kochanowskiego

MINI QUIZ NA ZAKOŃCZENIE SPOTKAŃ Z "BAJKAMI-POMAGAJKAMI"
"Kapusta" rzucana z rąk do rąk, a na jej każdym listku zagadka dotycząca wybranej bajki. Czego nauczyły nas "Bajki-pomagajki"? Że nie wolno się poddawać, że strach to często tylko nasza wyobraźnia, że Rodzice kochają nas bez względu na wszystko, że... każdy problem da się rozwiązać!
ACH, TE EMOCJE...
Radość, szczęście, dziki szał,
a za chwilę smutek, żal...
Jak poradzić sobie gdy
cisną się do oczu łzy?
Jak wyrazić to co czuję
kiedy w środku się gotuję???
GRUNT TO RODZINKA!
Mama, Tata, Siostra, Brat i ja! Tak Bajkowa rodzina. Do tego jeszcze Babcia i Dziadek. W życiu jednak różnie to wygląda i także z tym tematem zetknęliśmy sie podczas naszych zajęć w ramach innowacji Bajki-pomagajki.
„ PRZYGODA HIPCI”, CZYLI PROFILAKTYKA OTYŁOŚCI OD NAJMŁODSZYCH LAT
Poznaliśmy ostatnio sympatyczną Hipcię, która nie lubiła się ruszać, niechętnie taplała sie w błotku, natomiast z zamiłowaniem oglądała telewizję przegryzając smakołyki...Dzięki jej przygodzie wiemy, że taki tryb życia nie prowadzi w dobrą stronę i niesie za sobą nieprzyjemne skutki. Nie tylko zdrowotne...
...BO KAŻDE DZIECKO MA SWOJE MARZENIA. NIEPEŁNOSPRAWNE RÓWNIEŻ.
"Bajka o Słoniku i jego krótszej nóżce" to pierwsza bajka, którą omawialiśmy w ramach innowacji. Stała się ona pretekstem do poruszenia kwestii niepełnosprawności u dzieci. Zastanawialiśmy się nad tym, czy niepełnosprawność jest powodem abyśmy musieli bać sie osoby, której dotknęła oraz czym dzieci niepełnosprawne różnią się od zdrowych.
BAJKI POMAGAJKI
Cele ogólne innowacji BAJKI-POMAGAJKI:
- Wspieranie dziecka w indywidualnej drodze rozwoju społeczno-emocjonalnego i kształtowaniu się własnego ja poprzez niwelowanie dziecięcych lęków i dostarczenie nowej wiedzy o świecie i innych ludziach.
- Uświadomienie rodzicom dziecięcej perspektywy otaczającej rzeczywistości oraz wspieranie rodziców w procesie wychowawczym.